آموزشمقاله

تنظیم حالت DFU Mode برای آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

با توجه به اینکه اپل هدف مهمی در حذف دکمه هوم یا خانگی خود دارد، و این موضوع در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و البته منحصرا در آیفون X به خوبی دنبال کرده است، در حال دستیابی به اهدافش است اما این محدودیت موجب شده که ورود و خروج از حالت DFU در آیتونز با مشکل همراه باشد. 

با توجه به اینکه در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هنوز هم دکمه به صورت خازنی وجود دارد، وقتی که گوشی خاموش باشد کاری را به پیش نمی برند به همین دلیل، در آیفون های جدید وقتی که بخواهید از حالت DFU خارج یا به آن وارد شوید نیاز به روشی متفاوت دارید.

این کار برای آیفون های اخیر نظیر آیفون ۷ و آیفون ۸ و آیفون پلاس کاملا تفاوت پیدا کرده است. در ادامه روش انجام این کار را به شما یاد می دهیم.

.

نیازمندی ها

  • یک دستگاه مک یا سیستم ویندوزی
  • آخرین ورژن از برنامه آیتیونز
  • یک کابل USB

 

گام اول: آیفون خود را به سیستم ویندوزی یا به مک وصل کنید

در گام اول شما نیاز دارید که آیفون X و یا آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خود را به سیستم ویندوزی یا مک وصل کنید. وقتی که با کمک کابل این کا را انجام دادید، بلافاصله اگر آیتیونز به صورت اتوماتیک اجرا نشد، آن را به کمک آیکون مربوطه اش اجرا کنید و اجازه دهید یک همگام سازی بین گوشی و آی تیونز رخ دهد.

گام دوم: آیفون خود را به حالت DFU Mode بوت کنید

قبل از هر چیز باید در این موقعیت به نکته مهمی اشاره کنیم. اگر در حین ورود به این حالت، آیفون شما وارد حالت ریکاوری شد و   پیغام Connect to iTunes مشاهده شد یا وارد بوت کامل شد، باید پروسه یاد شده را از اول دنبال کرده و از ابتدا این آموزش را دوباره روی گوشی خود اجرا کنید چرا که این وضعیت ها، به دور از مسیر هدف DFU است. به همین خاطر ما به صورت جدی به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه بخواهید به طور کاملا عملی و فیزیکی این اموزش را روی گوشی خود پیاده کنید یک یا دوبار این آموزش را بخوانید تا از روند آگاه شوید و بخاطر غافلگیر شدن، گوشی خود را به خطر نیندازید. حالا به سراغ ادامه آموزش می رویم:

در حالتی که آیفون تان را به سیستم وصل کرده اید و آی تونز را فعال کرده اید گام های زیر را یکی یکی به پیش ببرید:

  1. ابتدا کلید افزایش ولوم را یک مرتبه و سریعا فشار دهید و رها کنید و سپس کلید کاهش ولوم را سریع فشار دهید و رها کنید
  2. دکمه پاور (Power) گوشی را بگیرید و نگه دارید تا زمانی که نمایشگر سیاه شود.
  3. بعد از سیاه شدن صفحه دست خود را از روی دکمه پاور رها کنید 
  4. سپس دکمه های پاور + کاهش ولوم را با هم بگیرید و تا ۵ ثانیه دست خود را رها نکنید.
  5. بعد از ۵ ثانیه فقط انگشت خود را از روی دکمه پاور بردارید اما کماکان دکمه کاهش ولوم را رها نکنید.
  6. به مدت ۵ ثانیه انگشت خود را روی دکمه کاهش ولوم قرار داده و بعد رها کنید.

نکته مهمی که در این موقعیت باید به ان توجه کنید این است که در این حالت به مانیتور خود توجه کنید و ببینید که چه پیغامی توسط آیتونز صادر شده است. اگر پیغامی در مورد ریکاوری شدن گوشی مطابق عکس زیر نمایش داده شد، دست خود را رها کنید و به نمایشگر گوشی نگاه کنید. اگر نمایشگر سیاه رنگ است و پیغام اضافی روی آن نیست بدین معنی است که به درستی وارد DFU MODE شده اید.

وقتی مطمئن شدید که در حالت DFU قرار گرفته اید، کافی است، OK را روی پیغام بالا فشار دهید و به ایتونز مراجعه کنید و در سمت چپ عبارت Restore iPhone را در زیر بخش  iPhone Recovery Mode مد نظر قرار داده و کلیک کنید تا عملیات ریستور به خوبی صورت بگیرد. زمانی که عملیات ریستور شدن به خوبی انجام شد، گوشی شما به طور اتوماتیک از DFU mode خارج می شود و عملیات بوت صورت می گیرد تا اینکه اسکرین روشن بشود.

خارج شدن از حالت DFU به صورت دستی

در روزهای اخیر طی گزارشات متعددی شنیده ایم که کاربران نیاز پیدا کرده اند که به طور دستی از این حالت خارج شوند و ما در ادامه روش این کار را به شما یاد می دهیم:

  • ابتدا سریع دکمه کاهش ولوم را بگیرید
  • بعد سریع دکمه افزایش ولوم را بگیرید
  • دکمه پاور را سریع بگیرید و به مدت ۱۰ ثانیه صبر کنید تا علامت و لوگوی اپل نمایش داده شود.

بعد از این کار IOS 11 کار خود را شروع می کند و شما می توانید به عنوان بخشی از پروسه بوت شدن، پسورد لازم را وارد کرده و از گوشی خود به درستی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا